I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 5, 2011

~IlmU Yg BrMaNfaAt~

Dari Usamah bin Zaid r.a bahawa Nabi s.a.w bersabda “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela-selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang berpunca daripada kaum wanita”

(Bukhari, Muslim, Imam Ahmad, at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah)


.. "Aku Mengamati Semua Sahabat.. Dan Tidak Menemukan Sahabat Yang Lebih Baik Daripada Menjaga Lidah.. Aku Memikirkan Tentang Semua Pakaian.. Tetapi Tidak Menemukan Pakaian Yang Lebih Baik Daripada Taqwa.. Aku Merenungkan Tentang Segala Jenis Amal Baik.. Namun Tidak Mendapatkan Yang Lebih Baik Daripada Memberi Nasihat Baik.. Aku Mencari Segala Bentuk Rezeki.. Tapi Tidak Menemukan Rezeki Yang Lebih Baik Daripada Sabar" ...

... Sayidina Umar bin Khattab ...


wahai orang muda, janganlah engkau berputus asa daripada Rahmat Allah ‘Azza wa Jall kerana kemaksiatan yang telah engkau lakukan. Bersihkanlah kotoran dari pakaian agamamu dengan air taubat, dengan taubat yang istiqomah dan ikhlas. Kemudian, harumkanlah pakaian agamamu itu dengan (air wangi) ma‘rifah. Berhati-hatilah engkau dengan kedudukanmu sekarang kerana ke arah mana pun engkau toleh, terdapat hewan-hewan yang buas sedang berada di sekeliling dirimu, dan pengaruh-pengaruh jahat yang merusak pula sedang bertindak ke atas dirimu. Lepaskanlah dirimu daripadanya dan kembalikanlah hatimu kepada al-Haqq ‘Azza wa Jall.

~credits 4 sahabat dr group di fB~


No comments:

Post a Comment